Saul's Place HQ

Mon

04.15.2024

15.04.2024

image

Overheid verliest oorlog tegen ivermectine: ‘Een overwinning voor iedere arts en patiënt’

De Amerikaanse medicijnautoriteit FDA moet berichten op sociale media en internetpagina’s weghalen waarin mensen worden opgeroepen om te stoppen met het nemen van ivermectine tegen COVID-19. Dat blijkt uit een schikking die het agentschap heeft getroffen.

De FDA heeft al een pagina verwijderd waarop stond: ‘Moet ik ivermectine nemen om COVID-19 te behandelen of voorkomen? Nee’.

Binnen enkele dagen verwijdert de FDA ook een andere pagina getiteld ‘Waarom je ivermectine niet moet gebruiken om COVID-19 te behandelen of te voorkomen’.

Populairste tweet ooit

Op die pagina valt ook te lezen dat data niet aantonen dat ivermectine effectief is tegen COVID-19, terwijl uit sommige studies blijkt dat het middel effectief is tegen de ziekte, schrijft de krant The Epoch Times.

De FDA moet ook meerdere berichten van sociale media verwijderen waarin het agentschap zich uitspreekt tegen het gebruik van ivermectine, waaronder een bericht waarin staat: ‘Je bent geen paard. Je bent geen koe. Hou op, schei uit’.

De zaak tegen de medicijnautoriteit van de overheid is aangespannen door een aantal artsen. “De FDA verliest zijn oorlog tegen ivermectine en stemt ermee in om alle berichten op sociale media en consumentenrichtlijnen met betrekking tot ivermectine en COVID te verwijderen, waaronder de populairste tweet van de FDA ooit,” zegt Mary Talley Bowden, één van de artsen, in een verklaring.

image

Belangrijk precedent

“Deze zaak schept een belangrijk precedent bij het beperken van de te grote invloed van de FDA op de arts-patiëntrelatie,” voegt ze toe.

“Wij zijn zeer verheugd over de uitkomst,” zegt Paul Marik, een andere arts. Hij spreekt van een overwinning voor iedere arts en patiënt in de Verenigde Staten.

We zullen nooit weten hoeveel levens getroffen zijn omdat patiënten geen toegang hadden tot een levensreddende behandeling omdat hun arts ‘de FDA volgde’, vervolgt Marik.

Boekje te buiten

Bowden en twee andere artsen, Marik en Robert Apter, hebben de FDA voor de rechter gesleept omdat zij van mening zijn dat het agentschap zijn boekje te buiten is gegaan.

In Nederland kregen artsen die ivermectine off-label voorschreven aan coronapatiënten hoge boetes opgelegd. Inmiddels zijn enkele van die boetes vernietigd.

“De FDA heeft de strijd tegen ivermectine verloren! Het demoniseren en diskwalificeren van het middel bleek ongegronde propaganda,” reageert medisch adviseur Wendy Mittemeijer.

(Source: niburu.nl)

Sun

04.14.2024

14.04.2024

image

Volgens de media maakt Rusland zich op voor grootschalige oorlog met NAVO, zo zit het echt

Er zijn volgens de Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW) nieuwe aanwijzingen die doen vermoeden dat Rusland zich aan het voorbereiden is op een grootschalig conventioneel conflict met de NAVO, riepen de Nederlandse media donderdag in koor.

“Niet op korte termijn, maar waarschijnlijk wel op een kortere termijn dan wat sommige westerse analisten aanvankelijk hebben gezegd,” citeerden ze de denktank.

Maakt Rusland zich op voor een grootschalige oorlog met de NAVO? “Klinkklare nonsens natuurlijk, maar als je van sensatie houdt, of de oorlogswaanzin nog verder wil opstoken, dan bekt zo’n kop wel lekker,” schrijft journalist David Boerstra.

image

Absurde bewering

Journalist Thomas Fazi heeft het onderzoek van de denktank gelezen en verbaast zich over de berichtgeving in de media. Hij laat geen spaan heel van het ‘rapport’: “Er staat letterlijk niets in wat suggereert dat Rusland van plan is de NAVO aan te vallen, behalve absurde gevolgtrekkingen […] en ongefundeerde beweringen van twee NAVO-leden.

Natuurlijk bereidt Rusland zich ‘voor op een grootschalig conventioneel conflict met de NAVO’, gezien het feit dat NAVO-leden bezig zijn met massale militaire escalatie tegen Rusland en doelbewust omstandigheden creëren die onvermijdelijk zullen leiden tot een conflict met Rusland, zoals ze deden in Oekraïne, maar dan op conventionele schaal, aldus Fazi.

Het onderzoek maakt volgens hem duidelijk deel uit van een massale westerse propagandacampagne die erop gericht is de bevolking van de NAVO-landen ervan te overtuigen dat Rusland van plan is om Europa binnenkort binnen te vallen – een absurde bewering – om een onbeperkte militaire opbouw […] en de bredere militarisering van samenlevingen […] te rechtvaardigen.

Victoria Nuland

Het is niet verrassend dat het ISW voorop loopt in deze propagandacampagne. Voorzitter en oprichter is Kimberly Kagan, die getrouwd is met Frederick Kagan, een bekende neoconservatief.

Diens broer Robert richtte in de jaren negentig samen met William Kristol – die in het bestuur van het ISW zit – het Project for the New American Century (PNAC) op, een neoconservatieve denktank die een sleutelrol speelde in de aanloop naar de inval in Irak door de regering-Bush.

Robert Kagan is de man van afzwaaiend staatssecretaris van Buitenlandse Zaken Victoria Nuland, die een cruciale rol speelde bij de door de VS gesteunde staatsgreep in Oekraïne in 2014.

Oorlogshaviken

Door de jaren heen is het ISW gesteund door grote wapenfabrikanten als General Dynamics en Raytheon, maar ook Microsoft. Fazi wijst er verder op dat de denktank wordt bemand door oorlogshaviken.

“Als het aankomt op hun ‘analyses’, weet dan dat je propaganda leest die gericht is op het bevorderen van de imperiale belangen van de VS, benadrukt de journalist.

(Source: niburu.nl)

Wed

04.10.2024

10.04.2024

De gecrowdfunde documentaire over de gekozen burgemeester, gemaakt samen met Peter van Asselt, is voltooid! Schrijf u hier in voor de presentatie van de Gekozen Burgemeester documentaire – 27 april, toepasselijk op Koningsdag, Arnhem!

Sun

04.07.2024

07.04.2024

image

Stelt de Westerse mens te hoge eisen aan het leven?

In de moderne Westerse wereld worstelen velen met stressklachten, depressies en burn-outs. Soms voelt het alsof we te veel van het leven vragen en verwachten. Wat als we die verwachtingen zouden bijstellen, en ons vergelijken met zoveel mensen op aarde die gevangen zitten in uitputtend fysiek werk? 

Read more

Wed

03.13.2024

13.03.2024

image

Waarheid en Mythe

Bij mythen denken we aan meeslepende verhalen over helden en monsters, vaak duizenden jaren oud, helemaal teruggaand op Vikingen en Romeinen. Als we over mythen spreken in het dagelijks taalgebruik, dan positioneren we de mythe tegenover de waarheid. De mythe is dan synoniem voor ‘onwaarheid’: dat wat is verzonnen versus de werkelijkheid. ‘Nepnieuws’ of ‘desinformatie’ tegenover de ‘harde feiten’. Een sterk verhaal versus ‘hoe het echt zit’. Verbeelding en fantasie gecontrasteerd met de objectieve en dikwijls ‘droge’ realiteit.

Read more

Thu

02.08.2024

08.02.2024

image

Broze schedels, dunne huiden

Het is verleidelijk om ons blind te staren op oppervlakteverschijnselen. Bieden de formatiegesprekken, die momenteel gaande zijn tussen PVV, VVD, NSC en BBB ruimte voor een ingrijpende verandering in het centrum van de macht? Ruimte voor de belangen van de gewortelde burgerij, de niet-grootstedelijke leefwijze, de laatste resten van de patriottische middenklasse?

Read more

Sat

01.13.2024

13.01.2024

image

De onkenbare wereld

In de politiek is het uitgangspunt dat de wereld in wezen kenbaar is voor het menselijk verstand. Politieke partijen presenteren voorstellen voor verkeer, de inrichting van het landschap, belastingmodellen – dit alles veronderstelt dat we weten hoe de wereld werkt. De dragende aanname is dat we kunnen voorzien wat de gevolgen van onze handelingen en voorstellen zullen zijn. Omdat de wereld waarmee we interacteren, zich niet voor ons verbergt maar zich aan ons onthult.

Read more

Mon

12.04.2023

04.12.2023

image

Nederland staat op de rand van de afgrond

De definitieve analyse van de verkiezingsuitslag

Nederland trilt op de grondvesten door de stormachtige verkiezingswinst van de PVV: maar liefst 37 van de 150 Kamerzetels gaan naar deze nationalistische partij. Het extreemlinkse GroenLinks-PvdA volgt op afstand, met 25 zetels. Dan komen VVD (24), NSC (20), D66 (9) en BBB (7). JA21 van Joost Eerdmans overleeft met 1 hele zetel, maar onduidelijk is hoe hij de VVD nu ooit nog naar rechts wil duwen – zijn bestaansrecht houdt min of meer op

De vraag is of dit ‘naar rechts duwen’ nog zin heeft: Nederland is verder naar rechts verschoven dan de VVD, en nu houdt die partij de boot af om met PVV een regering te vormen. Ondertussen wil de achterban van de VVD – evenals die van NSC en BBB – dat die rechtse regering er komt. Zo blijkt uit opinieonderzoek. Pieter Omtzigt (NSC) en Caroline van der Plas (BBB) hebben de VVD hier publiekelijk op aangesproken: “De VVD liet het kabinet vallen op het thema immigratie. Nu dient zich een partij aan die hierover graag wil praten, en nu laat de VVD die kans bewust uit handen vallen.”

Read more

Tue

06.13.2023

13.06.2023

Woke is het hoogste stadium van kapitalisme

De term woke zou aanduiden dat iemand zich bewust is van sociale en politieke kwesties, zoals ongelijkheid en onrechtvaardigheid, en zich actief engageert om deze ongelijkheid te bestrijden. Het probleem is dat dit engagement geen eindpunt heeft. Woke wil in elke interactie sociale onrechtvaardigheid ontdekken. Deze obsessieve, wantrouwende en moreel verontwaardigde houding heeft tot gevolg dat iedere (vermeende) ongelijkheid gevoelens van verongelijktheid aanwakkert. Al worden we in absolute zin meer gelijk gemaakt, dan nóg nemen afgunst en onverdraagzaamheid toe omdat de kleine verschillen worden uitvergroot om het activisme te voeden. Bij een nadere analyse van deze ideologie, blijkt bovendien dat woke een marketingstrategie is, die juist aanwakkert wat het claimt te bestrijden.

De paradox is dat ‘woke’ pretendeert tegenstand te bieden aan de ongelijkheid die wordt veroorzaakt door de kapitalistische productiewijze, maar tegelijk de ultieme belichaming en voortzetting is van deze productiewijze. Want nu het individu is losgetrokken uit alle hechtende banden (het economisch gilde is ontbonden, vandaag volgen de kerk en het vaderland – zelfs het familieverband staat onder druk) worden nieuwe identiteiten aangedragen en gecommercialiseerd om deze leegte te vullen. De maatschappelijke betrokkenheid wordt uit de gemeenschap weggezogen en overgeheveld naar identitaire consumptieproducten. Een mens met een ‘dunne’ identiteit hunkert naar consumeerbare symbolen om een eigen identiteit mee uit te drukken.

In Nederland heeft onlangs Laurens Buijs, docent aan de Universiteit van Amsterdam, dit fenomeen op de kaart gezet. Sinds hij werd gecanceld wegens zijn kritiek op ‘non-binariteit’, eist hij veel aandacht op. Buijs profileert zich als een grote klokkenluider, wat helaas het werk van anderen overschaduwt. Mensen als Paul Cliteur werkten decennia in stilte, onder aanhoudende tegenwerking en dagelijkse laster in de wandelgangen. Rechtse academici en cultuurmakers kampen al véél langer met linkse intolerantie. Zij betalen er een grote persoonlijke prijs voor om de toorts van de Westerse cultuurcanon brandende te houden, doch krijgen – omdat zij geen linkse achtergrond hebben zoals Laurens Buijs – van media geen kans om hierop de aandacht te vestigen.

Naast het negatieve effect van deze overschaduwing, is de impact van woke ook catastrofaal op het niveau van de individuele identiteit. Woke zet namelijk aan tot identificatie met outsiders als een ‘way out’ ten aanzien van persoonlijke tekortkomingen en maatschappelijk falen. In plaats van te onderzoeken wat je kunt verbeteren op een persoonlijk niveau, worden mensen verleid om te verzinken in: “Ik kom niet aan de bak omdat ik een andere huidskleur heb, een andere seksuele geaardheid heb” – vul het verder maar in. Woke conditioneert mensen om de wereld door de lens van minderheidskenmerken te ervaren: daarmee wordt iedere tegenslag in het leven een bewijs van discriminatie. Die slachtofferidentiteit wordt vervolgens aangemoedigd in subculturen die sterk worden vermarket. 

Een ander voorbeeld zijn de ‘digitale nomades’. Dikwijls profileren zij zich als progressieve kosmopolieten die de wereld ontdekken en de corporate bureaucratieën in de Westerse wereld ontvluchten. Vaak belanden zij in landen waar het leven aanzienlijk goedkoper is, wat weer nieuwe vormen van economische afhankelijkheid schept. In Zuid-Afrika zitten er veel wereldburgers en globetrotters in goed beveiligde laptopcafé’s. Ondanks alle progressieve voornemens verwezenlijkt dit nieuwe vormen van segregatie.

Ook transseksualiteit is een voorbeeld. Iemand zou kunnen denken dat geslachtsveranderingen een uitweg bieden aan burgerlijke normstellende kaders, die zouden bepalen wat ‘mannelijkheid’ en ‘vrouwelijkheid’ zijn. De praktijk is echter dat transseksualiteit het lichaam als een winstobject onderwerpt aan de medische en farmaceutische industrie. Die industrie heeft er een financieel belang bij om verwarring en onzekerheid te zaaien over aangeboren geslachtelijke identiteiten. Hiernaast speelt het fenomeen ‘drag queens’, wat een commercialisering is van vrouwelijkheid. Die tonnen aan glitters, make-up en dramatische outfits zijn een hypercommerciële overdrijving van de vrouwelijke identiteit. 

Het maskeren van persoonlijke tekortkomingen door ze te verbinden aan de woke-ideologie, gaat een perverse symbiose aan met het kapitalisme waar woke zogezegd tegen rebelleert. Want het mediakapitaal bombardeert ons 24/7 met YouTubers die in villa’s wonen omdat zij rijk werden met bijvoorbeeld nagellak opdoen voor een webcam. De onuitgesproken vraag die met dit impulsenbombardement voortdurend meekomt, luidt: “Als zij rijk kan worden met malle filmpjes, waarom woon jij dan niet in een villa? Je hebt toch gestudeerd?” Hier zien we een perverse symbiose van kapitalistische prestatiedrang en identitaire onzekerheden. Het kapitalisme wekt een existentiële twijfel op het meritocratische vlak, die daarna een tribale uiting krijgt via de woke identiteitspolitiek. Daarin voorziet het kapitalisme ook weer. Enter de Che Guevara shirts, de Palestijnse sjaals, regenboogvlaggen en regenboog polspandjes. 

Door zichzelf ‘woke’ te noemen en zich te profileren als een onderneming die strijdt voor sociale rechtvaardigheid en gelijkheid, hopen bedrijven meer klanten te lokken en hun imago te verbeteren. Dit heet ‘woke-washing’. Bedrijven en merken profileren zichzelf graag als woke om uit te venten dat ze zich inzetten voor maatschappelijke kwesties zoals sociale rechtvaardigheid en gelijkheid. Dit varieert van het steunen van bepaalde goede doelen tot het aanbieden van producten die ‘duurzaam’ of ‘ethisch verantwoord’ zouden zijn. 

Hopelijk is de keerzijde van deze insteek nu duidelijk. Want het is een paradox dat de woke beweging – die zogenaamd opkwam om te strijden tegen de excessen van het kapitalisme en andere vormen van onderdrukking – gelijktijdig wordt gebruikt als een marketingtrend om winsten te maximaliseren en de consumptie te bevorderen. Het benoemen van de problematische aspecten van deze trend, wijst erop dat woke inderdaad hét hoogtepunt van kapitalisme is, aangezien woke bijdraagt aan de commercialisering van sociale rechtvaardigheid.

Als u het graafwerk en de visievorming van Sid Lukkassen waardeert, steun hem dan structureel via zijn persoonlijke BackMe-pagina, en om up to date te blijven, abonneer u op zijn Telegram-kanaal. Sid is u hartelijk dankbaar!

Tagegories

  • #Terrorisme

  • #Elite

  • #Gezondheid

  • #UFO

  • #Politiek

  • #False Flag

Search:

ABOUT US

Welkom bij Saul's Place HQ. Uzelf indoctrineren met enkel de reguliere media als nieuwsbron is levensgevaarlijk. Wij brengen het nieuws wat de reguliere media en overheden liever niet willen vertellen. Nieuws voor mensen met een eigen mening.